Glede na to, da je ponudnikov digitalnih storitev, tako v Sloveniji, kot tudi v tujini, od samostojnih digitalnih marketingarjev, ki ponujajo pogosto storitve za digitalni marketing za začetnike, do tistih, ki iščete kompleksnejše digitalne storitve in celovito upravljanje vašega digitalno marketinškega nastopa, iz leta v leto več, smo spodaj pripravili zapis, ki vam bo pomagal, da boste na vaši poti izbiranja partnerja za digitalni marketing, znali uvideti kakšna cena je sploh za digitalni marketing ustrezna in, da boste obenem tudi znali hitro ločiti zrnje od plevela.
Saj vemo, da se ne samo na digitalnem marketingu, ampak tudi v marketingu na sploh, ogromno storitev trži tudi pod krinko prodajanje megle in laik, ki resnično potrebuje konkretno digitalno rešitev, pač ne more vedno, povsem natančno uvideti ali gre pri nekem ponudniku digitalnega marketinga za prodajanje megle ali ne.
Da bi prišli do poštene cene za vaše digitalne potrebe, vam predlagamo, da najprej ločite in natančno definirate kakšne so vaše dejanske digitalne zahteve in potrebe.
Generalno gledano se storitve digitalnega udestvovanja in digitalnega marketinga delijo na:
Plačljivo oglaševanje na socialnih omrežjih
Najbolj poznano in tudi najbolj uporabljano družabno omrežje za oglaševanje, je seveda Facebook. Da bi prišli do poštene cene ustreznega oglaševanja na Facebooku je potrebno vedeti, da lahko na Facebooku oglašujete kar sami za nekaj 5 ali 10€, lahko pa oglaševanje na Facebooku prepustite tistim, ki se s tem ukvarjajo vsak dan. Načeloma pa je pomembno, da veste, da je poslovni model zakupa oglaševanja na facebooku odvisen tudi od tega kako atraktivne oglase ustvari oglaševalec, saj bo cena oglasa na faceooku zelo nihala v odvisnosti od tega kako atraktivno in natančno hkrati je sestavljen facebook oglas.
Slednje lahko začetnikom povzroči nemalo težav, saj nimajo izkušenj pri sestavi oglasov, ki bi bili na tako hitrem omrežju, kot je facebook, dovolj vešči sestave takšnega oglasa, ki bo dosegal čim nižjo ceno in večji doseg. Zato je včasih res kar najbolje, če sestavo oglasov zaupate preizkušenim oglaševalcem na facebooku.
Koliko stane v povprečju oglaševanje na socialnih omrežjih si lahko ogledate v tem prispevku.
Plačljivo oglaševanje z zakupom ključnih besed
Na največjem svetovnem iskalniku google, lahko oglašujemo tako, da zakupimo določene ključne besede, na podlagi katerih določimo, da se naj v iskalniku pojavi na prvi strani naša spletna stran, točno tistim uporabnikom, ki so v google vtipkali naše, zakupljene besede. Oglaševanje na googlu je načeloma dražje od oglaševanja na facebooku, ampak moramo vedeti, da lahko preko oglaševanja na googlu bolj natančno targetiramo na tiste kupce, ki dejansko iščejo nek produkt oz storitev, saj uporabniki googla skozi vtipkane besede v iskalnik, izražajo in izdajajo svoj namen.
Npr. če nekdo kupuje radiator, ne bomo na googlu zakupili besede radiatorji (četudi ima ta beseda morda 1000 vtipkanj na mesec), ampak bomo raje zakupili besedo poceni radiatorji iz celja (v kolikor samo prodajamo radiatorje na celjskem področju).
Do poštene cene za google oglaševanje bomo najlažje prišli tako, da sami preverimo cene zakupa besed v google plannerju, saj nam google omogoča, da sami tudi za vsako ključno besedo, sproti vidimo, koliko je cena, ki so jo zanjo pripravljeni odpšteti naši konkurentje.
Neplačljiv spletni nastop z dvigovanjem spletne strani na prvo stran Googla s pomočjo spletne optimizacije
Verjetno najbolj mamljiv in zaželen je pristop k oglaševanju na googlu na način, za katerega nam ni potrebno (v denarju) plačati nič. To se imenuje optimizacija spletnih strani, pri njej pa gre za postopek nalog in aktivnosti, ki jih izvajamo za to, da našo spletno stran, pripeljemo na prvo stran googla, za slednje pa nam ne bo potrebno odšteti nobenega evra.
Slabost večanja vidnosti naše spletne strani preko spletne optimizacije (SEO) je, da traja dlje časa, zato si s spletno optimizacijo ne moremo pomagati, ko želimo na hitro prodati nek produkt (npr. v času praznikov ali, ko je nek izdelek v akciji).
Kampanja spletne optmizacije za že dlje časa uveljavljeno spletno stran, traja cca. 6 mesecev, za povsem nove spletne strani pa tudi več kot leto dni.
Do poštene cene za optimizacijo spletnih strani bomo prišli tako, da pri več ponudnikih preverimo kakšne so cene posameznih seo storitev; pisanja člankov v blogu na spletni strani, pisanja seo člankov za namene dvigovanja spletne strani, onsite seo optimiziranja, tehnični seo popravki, itd….
Cena SEO optimizacije je največkrat odvisna od paketov, saj nekatera podjetja potrebujejo predvsem onpage seo, druga podjetja pa offpage seo optimizacijo, še največ podjetij pa v zadnjem času zanima predsvem tehnična optimizacija spletnih strani. Cenik optimizacije spletnih strani, se zato tudi od ponudnika do ponudnika zelo razlikuje, saj pri nekaterih optimizacija spletnih strani vključuje tudi celotno pripravo SEO strategije, ponekod se SEO optimizacije želijo naučiti sami, ponekod pa jih zanima outsorce seo optimizacije.
Vsebinski marketing
Vsebinski marketing v zadnjih letih zelo narašča, saj se vedno več podjetij zaveda, da je vsebina tista, ki je kralj upravljanja z obiskovalci naše spletne strani. Vsebina obiskovalce očara, navduši in motivira k nakupu oz. k oddaji zanimanja za nakup. Po drugi strani, pa je tudi vsebina kriva za to, če se spletni obiskovalci od naše internetne strani hitro odbijejo in jim je vsebina nezanimiva.
Cena vsebinskega marketinga je največkrat določena skozi prizmo celotne strategije digitalnega marketinškega nastopa, saj ne smemo pozabiti, da je ravno naloga vsebinskega marketinga, da v svetu multi digitalije, kjer vlada vedno znova vedno več digitalnih kanalov, treba konsistentno in z enakim sporočilom komunicirati ustrezno glede na vsak digitalni kanal na katerem nastopamo. S strategijo digitalnega marketinga se največkrat ukvarjajo marketinške agencije, pri čemer velja predvsem v Sloveniji in jugovzhodni Evropi izpostaviti različne strokovnjake, ki na področju digitalnega marketinga, inbound marketinga, emailinga in ostale digitalije, predvsem zaradi njihove naveze z hubspot marketinškim gigantom, dosegajo najboljše cene za digitalni marketing.
Email marketing
Email marketing ponudnikov je na svetu ogromno in tako kot za vse ostale digitalne kanale velja tudi za email marketing, da se ga lahko priučimo sami ali pa slednje zaupamo zunanji agenciji ali izvajalcu posamezniku.
Email marketing velja po nekaterih študijah za zdaleč najbolj učinkovito orodje spletno/digitalno marketinškega nastopa, a moramo vedeti, da tudi ta kanal, tako kot vsi ostali zahtevajo strateški in premišljen nastop. Koliko stane email marketing lahko preverite tukaj.
Oznake: digitalni marketing cena