V tem članku bom opisal, kar sem se naučil v svojih prvih petih urah učenja o tem kaj je spletni marketing in spletna optimizacija strani.
Možnosti zaslužka preko spletnega marketinga
Če želimo služiti preko interneta moramo za način zaslužka izbrati eno izmed teh najpogostejših možnosti:
- spletna trgovina,
- affiliate trgovina,
- lead generation stran,
- dropshipping,
- adsense.
Spletna trgovina je vrsta spletne strani, kjer se prodajajo produkti. Prodajalec, oziroma lastnik spletne strani je tudi proizvajalec, kar pomeni, da prodajalec sam izdela produkte. Razlika med spletno trgovino ter affiliate trgovino je, da pri affiliate trgovini prodajalec in izdelovalec produktov nista enaka oseba. Pri affiliate trgovini tudi nismo mi, prodajalci, zadolženi za dostavo. Za to je affiliate trgovina manj zahtevna in nam vzame manj časa. Naslednja možnost je lead generation trgovina, ki je tudi vrste trgovina. Pri lead generation strani pa se naš cilj spremeni, naš glavni cilj ni več, da obiskovalcu nekaj takoj prodamo vendar, da obiskovalec pusti svoj kontakt. Mi kot prodajalec potem obiskovalca kontaktiramo in se z njim dogovorimo o podrobnostih nakupa. Glavna lastnost lead generation strani je, da produkti nimajo stalne cene, ampak se ta spreminja glede na vsakega kupca. Ceno lahko po želji spreminjamo mi.
Primer lead generation spletne strani:
Primer lead generation spletne strani mizarstvo.si.
Obstaja pa še dropshipping, zelo podoben način zaslužka kot affiliate trgovina. Tudi pri dropshippingu mi na spletni strani prodajamo produkt, ki ga nismo sami izdelali. Razlika je, da pri dropshippingu mi nismo nikoli v lasti produkta. Kadar stranka produkt naroči od nas, ga mi naročimo od proizvajalca in naslovimo kar na kupca. Produktov mi ne shranjujemo v skladišču in vse delamo sproti. Zadnja možnost zaslužka preko spleta, ki ga bomo opisali je Google Adsense. Ta način se zelo razlikuje od ostalih, saj tukaj nič ne prodajamo. Mi prevzamemo vlogo pisatelja in pišemo o čemerkoli in to objavimo na spletu kot članke. Na svojo stran dodamo oglase, in to stran poskušamo uvrstiti čim višje med rezultati naše ključne besede. Tako služimo samo od oglasov, na katere klikajo obiskovalci naše strani.
Še en primer lead generation strani (odkup terjatev prvafina.si)
Najlažji primer kako uganete ali je neka spletna stran lead gerneration je ta, da pogledate ali spletna stran pridobiva kontakte oz. povpraševanja. Na spodnji sliki je prikazana spletna stran prvafina.si, ki pridobiva kontakte, torej je lead generation spletna stran, ki ponuja odkup terjatev:
Spletni marketing: Kaj vse je mogoče prodajati na internetu?
Spletni marketing nam omogoča, da prodajamo tri različne stvari, to vključuje produkte, fizični produkt, ki je dostavljen do kupca, storitve, stranka nas najame, da nekaj zanjo naredimo in pa e-storitve, stranka nas najame, da zanjo nekaj digitalno naredimo, na primer napišemo neko besedilo.
Ključne besede
Kadar govorimo o spletni optimizaciji se moramo s svojimi spletnimi stranmi uvrstiti na čim višje mesto na Googlu. Uvrščamo pa se z ključnimi besedami. Ključne besede so besedne zveze, ki jih obiskovalci spletnih strani vpišejo v Google. Vsaka spletna stran in vsak članek cilja na visoko uvrstitev na vsaj eni izmed teh ključnih besed. Ključne besede pa se delijo na dve vrsti, generične ključne besede in long tail ključne besede. Generične ključne besede so krajše, imajo lahko več pomenov, imajo visok iskalni volumen in če na njih ciljamo bomo imeli več težav, zaradi več konkurence. Long tail ključne besede so pa besedne zveze, ki so ponavadi daljše od treh besed, imajo nizek iskalni volumen in imamo zato mi nižjo konkurenco.
Primer uporabe ključnih besed na spletni strani z elektroliti tabletami medex
Na spodnji sliki lahko vidite kako vrhunsko uporablja ključno besedo elektroliti spletna stran medex v svoji spletni trgovini. Elektroliti so sestavina njihovih beepower šumenk z matičnim mlečkom.
Search intent
Pri spletni optimizaciji nas tudi zanima kakšen je search intent obiskovalcev naše ključne besede. Search intent je lahko lahko informativni, kar pomeni, da večina obiskovalcev želi na spletu samo dobiti nekaj informacij, nekaj prebrati, na primer Nubia.si. Search intent je lahko tudi navigacijski, kar pomeni, da želijo obiskovalci nekaj poiskati, to so lahko mape oziroma zemljevidi. Obiskovalci določene ključne besede pa lahko tudi nekaj želijo kupiti. Pri ključnih besedah z največ namena z nakupom se da največ zaslužiti.