Iz čisto praktičnega vidika, je on page SEO optimizacija (imenovana tudi on site SEO) s celotno SEO optimizacijo povezana tako, da bolj kot spletna vsebina na posameznem url naslovu sledi aktualnim on site SEO smernicam, lažji in hitrejši so efekti off site SEO optimizacije.
Predvsem pri vsebinah, optimiziranih za lahke ključne besede, t.j. long tail keywords, on page optimizacija “zadošča”, da te vsebine uvrstite na prvo stran Googla in zato zanje pogosto niti off site SEO optimizacija, ni potrebna.
Priporočljivo je, da se tako on page optimizacija, kot ostala optimizacija spletnih strani, v celoti predvidita že pri načrtovanju SEO kampanj in pri izdelavi SEO strategije. Nekatere SEO strategije (za slovenski trg) imamo na Seo-Praktik.si, objavljene na povezavi.
Kaj spada k on page optimizaciji strani
K on page optimizaciji strani sodi, v prvi vrsti, skrb za zadovoljevanje namena uporabnikov Googla ter izbira ustreznega formata spletne vsebine, ki jo imate namen prikazati uporabnikom Googla, ki določene/ciljane ključne besede, vtipkujejo v iskalnik. Obenem je pri on page SEO optimizaciji, vsaj iz vidika čim višje konverzije optimiziranih spletnih vsebin pomembno, da čimbolj jedrnato in pogovorno razumljivo ter marketinško privlačno predstavite vsebino, ki zanima uporabnike Googla.
Hkrati je pri on page pomembno tudi upoštevanje ustrezne strukture spletne strani, to je ustrezne navigacije po spletni strani, z namenom, da uporabniki internetne strani, čimprej zadovoljijo svoj namen obiska posameznih strani.
Na koncu koncev, on page pomeni tudi upoštevanje SEO priporočil, kot so uporaba targetiranih ključnih besed v naslovu spletne strani (SEO Title, meta opis, H oznake, v celotni vsebini, alt oznakah slik, itd…).
Različni SEO strokovnjaki različno pojmujejo kaj spada k on page, kaj k off page SEO in kaj k tehnični optimizaciji spletnih strani. Nekateri SEO strokovnjaki k on page uvrščajo tudi skrb za hitro nalaganje spletnih strani, skrb za varno brskanje po spletnih straneh, strukturiranje podatkov v vsebinah (schema mark up), “lovljenje” featured snippetov, itd…
Za lažjo predstavo kako je on page optimizacije “vpeta” v izvajanje vseh aktivnosti, povezanih s celotno spletno optimizacijo, je prikazana spodnja sliko enega izmed naših SEO projektov (na Seo-Praktik.si).
Na spodnji sliki lahko vidite kako si evidentiramo izvajanja on page SEO aktivnosti na posameznih url naslovih (na levi strani slike) ter kako si hkrati, za iste url naslove, ki jih optimiziramo, vodimo aktivnosti iz naslovas off page SEO.
V kvadratku 1 so evidentirane on page SEO aktivnosti, ki jih pobarvamo z zeleno, v kolikor url naslov zasleduje aktualno SEO pravilo, z rumeno v kolikor je zaznana priložnost za SEO izboljšavo ter z rdečo, v kolikor url naslov ne zasleduje on page SEO “pravila”.
V kvadratku 2 so evidentirani SERP rezultati, v kvadratku 3 pa je vodena evidenca za anchorje in datum gradnje povratnih povezav (backlinkov). Ključne besede in url naslovi spletne strani, za katero je prikazana zgornja evidenca, je zamegljena, sicer pa ta SEO projekt vodimo za spletno stran ebonitete.si.
NAMIG: Pri izbiri SEO agencije, ki se vam bo lotila optimizacije spletne strani, je nemalokrat cenik SEO optimizacije tudi ločen za on page SEO, off page SEO in tehnično optimizacijo. Vsaj tako imamo zasnovano pri nas na Seo-Praktik.si, za SEO na slovenskem trgu.
Koliko bi naj na spletnih straneh izvajali on page SEO in koliko off page SEO
Glede količine aktivnosti, ki bi jih naj za optimizacijo spletnih strani, izvajali za posamezno spletno stran, se mnenja zelo razlikujejo.
Obstajajo SEO zagovorniki, ki zagovarjajo, da je potrebno čim več svojega SEO dela posvetiti on page SEO optimizaciji, so pa tudi zagovorniki, ki pravijo, da bi off page SEO optimizacije moralo biti cca. 75% glede na vse potrebne SEO aktivnosti.
Če je cilj internetno stran pripeljati v neki panogi in na nekem trgu, čim višje tudi z najtežjimi ključnimi besedami, potem bo verjetno off page dela potrebno precej več, sicer pa je mogoče marketinške in prodajne cilje internetnih strani, s SEO optimizacijo, dosegati tudi samo z izvajanjem on site optimizacije (npr. s pisanjem blogov, optimiziranih izključno za dolgorepe ključne besede).
Spodaj je prikazan primer naraščanja obiska spletne strani v letu in pol od njenega začetka, z izvajanjem samo on page SEO optimizacije in pisanjem vsebin, izključno za analizirane long tail ključne besede:
Razmeroma enakomerna rast je posledica pisanja on page vsebin (enkrat na delovni dan, eno celo leto). Slovenski trg. Panoga: počivalniki za dnevne sobe
On page in off page SEO glede na to ali je spletna stran lead generation ali online trgovina
Količina izvajanja SEO aktivnosti se lahko loči tudi v odvisnosti od tega ali izvajate spletno optimizacijo za lead generation spletno stran ali za online trgovino.
Pri online trgovini je ponavadi potrebno poskrbeti za pravilno SEO strukturo trgovine, on page SEO zasledovanje aktualnih SEO smernic (title, meta, itd…) ter optimizacijo produktov in kategorij. Pri lead generation spletnih straneh, ponavadi, SEO optimizacija, pogosteje vključuje še pisanje bloga (ki za spletne trgovine, niti ni nujen).
Dodatne informacije:
- če tudi sami iščete odgovor koliko se vam splača izvajati on site SEO v primerjavi z off site SEO optimizacijo, potem tudi ni narobe, če odgovor na to, poiščete pri vaših spletnih konkurentih. Opazujte ali vaša konkurenca več časa posveča on site SEO aktivnostim ali off page SEO aktivnostim. V Sloveniji (verjetno pa tudi drugod) je npr. v panogi pnevmatik in gum, razlika med količino SEO aktivnosti vidna “iz letala”. Poglejte npr. online trgovino Letne gume Euroton.