Večino ustvarjalcev spletnih strani se vsaj enkrat v svoji karieri vpraša kako povečati obisk spletne strani. Odgovor na to vprašanje je search engine optimization (SEO) oziroma optimizacija spletnih strani. Kako točno lahko uporabimo optimizacijo spletnih strani za dvig popularnosti si lahko preberete v spodnjem članku.
Kako deluje optimiziranje spletnih strani
Optimiziranje spletnih strani je vaja, ki se izvaja že od prvih spletnih iskalnikov. Kadar spletno stran optimiziramo jo spremenimo na način, da se pojavi višje med spletnimi rezultati na določenih ključnih besedah. Spletne strani lahko optimiziramo za več ključnih besed.
Ključna beseda je besedna zveza, ki jo uporabniki spleta vpišejo v spletne iskalnike s namenom, da jim ti vrnejo določene rezultate. Ključne besede imajo nekaj lastnosti, ki jih moramo poznati, preden se odločimo, da bomo na njih ciljali s svojo spletno stranjo. Te lastnosti so:
- Iskalni volumen – Število ljudi, ki na mesec obišče ključno besedo,
- SEO težavnost – Težavnost visoke uvrstitve na ključni besedi,
- Iskalni namen – Namen ljudi, kadar iščejo to ključno besedo.
Optimiziranje spletnih strani se deli na dve vrsti: onsite in offsite SEO. Te dve vrsti optimizacije sta neodvisni druga od druge, ampak sta obe potrebni za najboljši možni izzid v uvrstitvi na spletu. Razlikujeta se po lokaciji delovanja optimizacije, imata pa podobne cilje.
Onsite SEO je optimizacija, ki se izvaja direktno na spletni strani, ki jo želimo dvigniti na spletnih iskalnikih. Ta optimizacija vsebuje posodabljanje spletne strani po SEO pravilih. Te SEO pravila nam govorijo o tem, kako lahko najbolje optimiziramo spletno stran za uvrščanje na Googlu. Ob onsite optimizaciji vam najbolj priporočamo orodje Yoast.
Offsite SEO je optimizacija, ki se izvaja indirektno/zunaj spletne strani, ki jo želimo dvigniti na spletnih iskalnikih. Offsite optimizacija deluje tako, da iz tujih spletnih strani gradimo povezave, ki se v primeru offsite SEO imenujejo backlinki. Te povezave vodijo do spletne strani, ki jo želimo dvigniti na določenih ključnih besedah. Te ključne besede pri grajenju backlinkov uporabljamo za anchor tekst.
Kako povečati obisk spletne strani s uporabo SEO
Obisk spletne strani lahko povečamo s zgoraj naštetimi taktikami, začnemo lahko s določanjem pravilne ključne besede.
Iskanje pravilne ključne besede
Prvi korak uspešne optimizacije spletnih strani je določanje pravilne ključne besede. S tem začnemo tako, da določimo tematiko naše spletne strani. Ključne besede na katere ciljamo morajo vedno biti vsebinsko povezane s našo spletno stranjo. Kadar pridemo do pravega korena besede lahko uporabimo orodje Keyword Sheeter.
To orodje nam samo iz enega vnosa prikaže ogromne količine ključnih besed, na katere lahko ciljamo. Te ključne besede lahko nato naprej pregledamo s orodji, kot je Ubersuggest, da ugotovimo, katere izmed njih imajo nam najboljšo SEO težavnost, iskalni volumen ter iskalni namen.
Kot primer lahko vzamemo spletno stran Lekarna Soča tens, ki cilja na ključno besedo tens. Spletna lekarna na to ključno besedo cilja zato, ker prodaja izdelek tens. Na spodnji sliki lahko vidite orodje Ubersuggest, ki smo ga uporabili na primeru ključne besede tens.
Ključna beseda tens ima torej po zgornjih podatkih iskalni volumen 880, težavnost 26, kar je relativno lahkok ter CPC 0,40€. Orodje Ubersuggest nam je prikazal vse te podatke in še več z samo enim klikom. Orodje nam omogoča tudi prilagajanje lokacije iskanja ključnih besed, kar je zelo uporabno, saj v tem primeru spletna lekarna Soča cilja samo na Slovenske stranke.
Onsite optimizacija
Zdaj se lahko vprašamo kako povečati obisk spletne strani s onsite optimizacijo. Ker smo že omenili orodje Yoast lahko uporabimo njihov seznam osnovnih onsite SEO pravil. Med te pravila spadajo:
- Pravilno urejanje vsebine – to pravilo nam pove, da more vsaka uspešno optimizirana spletna stran imeti vsaj 300 besed. Število besed se z težavnostjo ključne besede večja. V spletno stran moramo vključevati tudi druge vrste medijev, to so slike ter video posnetki.
- Kreiranje povezav – tudi na onsite optimizaciji moramo skrbeti za spletne povezave. Spletna stran more za uspešno optimizacijo vsebovati notranje in zunanje spletne povezave. Te povezave spletnim iskalnikom povejo, da je vaša spletna stran aktivna in povezana s ostalim spletom.
- Vključevanje ključnih besed – zdaj lahko uporabimo ključne besede, ki smo jih v prejšnjem poglavju določili. Te ključne besede vključimo v vsebino spletne strani, naslove ter podnaslove ter v imena slik in video posnetkov. Ključne besede želimo vstaviti v spletno stran na največ možnih načinov.
Če pogledamo spletno stran Norma.si začimbe kot primer grajenja povezav direktno na spletni strani lahko vidimo, da ima spletna stran 872 povezav. Glede na to, da je to samo podstran za začimbe je to zelo dosti, povezave pa se razdelijo med notranjimi in zunanjimi približno na pol.
Offsite optimizacija
Spletne strani za visoko uvrstitev na težkih ključnih besedah potrebujejo tudi offsite optimizacijo. Ampak kako povečati obisk spletne strani, če na sami spletni strani nič ne spreminjamo? Za offsite SEO gradimo povezave na targetirano spletno stran iz tujih spletnih strani.
Spletne strani na katerih gradimo povezave so lahko od 3. osebe, lahko pa kupimo novo domeno in iz te gradimo povezave na svojo originalno spletno stran. Pomembno je, da v tem primeru algoritmi spletnih iskalnikov ne zaznajo, da vaše spletne strani prihajajo od iste osebe. Tako se vse vaše povezave ne bi štele pri uvrščanju spletnih strani.
Za grajenje backlinkov lahko tudi zgradimo račune na socialnih omrežjih, preko katerih lahko delimo povezave na svojo spletno stran. Ta taktika je zelo popularna in jo uporablja veliko podjetij. Primer lahko vidite na spodnji sliki, kjer ima spletna stran Paintball Ljubljana facebook račun preko katerega objavlja povezave na svojo stran.
Drug primer odllične offsite optimizacije je spletna stran Pohištvo123 klubske mizice. Spletna stran ima v času tega članka zgrajenih 21 backlinkov s katerimi premaguje svojo konkurenco na ključni besedi klubske mizice. Klubske mizice so samo eden izmed mnogih produktov, ki jih spletna stran pohištvo123 prodaja.
Pridobivanje SEO informacij
Če želite vedno biti na tekočem z informacijami o kako povečati obiske spletne strani morate imeti konstanten vir informacij. To je lahko informativna spletna stran namenjena oddajanju SEO podatkov. Ena izmed najboljših SEO strani s takšnim namenom je SEO Praktik. Na tej spletni strani lahko najdete ogromno informativnih člankov za napredno optimizacijo.
Drug vir informacij so lahko tudi spletne video platforme kot youtube, ki vključujejo veliko SEO kanalov. Ti kanali so namenjeni informiranju o optimizaciji s pomočjo video formata, ki lahko zelo olajša učenje o tem kako povečati obisk spletne strani.