ADDRESS


PHONE

MALI SERVIS – filtri za vaš avto

Kaj je mali servis?

V praksi večkrat slišimo besedni zvezi mali servis in veliki servis. Ali vemo, kaj pomeni mali servis? Je to samo menjava motornega olja in filtra olja? Ali se pri tem servisu naredi še kaj? Kdo opredeli, kaj vse vsebuje tak servis? Gre pravzaprav za redni servis, ki ga proizvajalec predpiše za vsako blagovno znamko drugače. Lahko se razlikuje po številu prevoženih kilometrov (na primer na vsakih 15.000 prevoženih kilometrov) ali po času (na primer enkrat letno, vsako drugo leto in podobno). V mali servis štejemo menjavo motornega olja, ki ga za vsako vozilo predpiše proizvajalec. Katera vrsta olja je ustrezna, pa je odvisno od tipa motorja.

MALI SERVISFiltre je potrebno redno menjati

Mali servis vsebuje tudi menjavo filtrov. Filtri za mali servis so zelo pomembni za delovanje motorja in tudi vozila. Zmotno je razmišljanje, da je menjava filtrov nepotrebna ali celo nepomembna. Temu še zdaleč ni tako. Vsak filter v vozilu opravlja določeno nalogo in vsak filter skrbi za določeno funkcijo. Običajno mali servis vsebuje štiri filtre: filter olja, filter zraka, kabinski filter in filter goriva (ki ga pri nekaterih bencinskih motorjih ni potrebno menjati). Pri vsakem resnem serviserju pa se poleg malega servisa naredi tudi splošen pregled vozila. Pregledajo vsi sklopi, od delovanja žarnic, metlic brisalcev, stanja pnevmatik, zavor, podvozja in podobno.

Redni servis enkrat letno?

Mali servis je osnova za redni letni pregled vozila pred podaljšanjem registracije, pred tehničnim pregledom vozila. Zato je pomembno, da serviser opozori lastnika vozila na vse, kar je potrebno še zamenjati, ali takoj, ali pa kasneje čez določen čas, čez določeno število prevoženih kilometrov. Na servis se je potrebno naročiti, saj mora serviser rezervirati čas v delavnici za naše vozilo. Če naročimo mali servis, serviser tudi tako ve, koliko časa bo za naše vozilo porabil in kdaj bo lahko za nami naročil naslednjo stranko. Prav je, da serviserju ob naročilu povemo vse, kaj naročamo. Se namreč tudi zgodi, da stranka naroči tak servis, potem pa ko pride z vozilom v delavnico, šele tam pove, kaj vse je še potrebno preveriti oziroma zamenjati. To je nekorektno do serviserjev, saj v tem primeru zaradi omejitve časa serviser ne bo mogel opraviti celotne storitve, kot jo pričakujemo.